צ’י קונג: תרגול אנרגיית החיים

צ’י קונג הינה דרך תרגול מיומנות פיזית ואנרגטית אשר מטרתה להניע, לעורר, לחדש ולפתוח את הערוצים לאנרגית החיים.

הפעילות מתאימה לכולם ואינה כרוכה ביכולות פיזיות מיוחדות.

בהנחיית: מאיה קרני

יום א’ 16:45- 17:45

עלות: בתרומה, בתרגול נדיבות הלב

סדרת ה “בה- דואן- ג’ין” (שמונה יריעות המשי) הינה סדרה סינית עתיקה ופשוטה במיוחד, אשר הסינים שכללו בהתאמה לתפיסות הגוף והרפואה המיוחדות להם.

התמדה בתרגול מביאה לשיפור היציבה, הסדרת הנשימה, חיזוק הרגליים והזרועות, שיפור הקואורדינציה. כמו כן, התרגול מסייע בהתמודדות עם בעיות קשב וריכוז, עייפות, התמודדות עם מצבי רוח ירודים ועם בעיות בריאותיות שונות.

ממצאי מחקר שפורסם ב: Western Journal of Nursing Research הראו כי תרגול קבוע של צ’י-קונג משפר את התפקוד הפיזי, מפחית את הסיכון לנפילות בקרב מבוגרים, מסייע להורדת לחץ דם ומסייע להפחתת תסמיני דיכאון וחרדה.

ממצאי מחקר שפורסם ב: Journal of Nursing הראו כי תרגול צ’י-קונג מסייע לשיפור תפקודי מערכות הגוף (הקרדיווסקולארית והנשימה), סייע לשיפור פרופיל השומנים בדם ולהפחתת רמות הסוכר בדם.

רוצים לדעת יותר על צ’י קונג? ליחצו על הכותרות לקריאה נוספת:

כימותרפיה בנוסח סיני, כתבה מדהימה על צ’י קונג, התפרסמה בעיתון הארץ

הצ’י קונג כארגז כלים לחיי היומיום/ מתוך וואלה בריאות. מאת: גרשון קום, מורה בכיר לצ’י קונג טיפולי, 

נושמים צ’י קונג/ כתבה בעיתון מאוחדת 

לעיון במאמרים כלליים ובינהם מחקרים תומכי צ’י קונג ליחצו כאן

 ממילותיה של מאיה: 

“מזה שנים רבות חיפשתי דרך תנועתית שתתאים לצרכים שלי, התנסיתי במגוון רחב של צורות תרגול פיזי, כגון: פאולה, ריקוד חופשי ותנועה מודעת  וכך הגעתי גם לתרגול הצ’י קונג. המפגש עם הצ’י קונג גרם לי תחושת חיבור בין הצרכים הפיזיים והרוחניים. תרגול הצ’י קונג מסייע לי להתרכז ולהתמקד, בגוף ובנפש ובחשיבה. בנוסף לצ’י קונג, אני מתרגלת ומנחה בקביעות מדיטציה ומתרגלת יוגה.”